Monday 26 May 2014

Pink Guava

Teks: Rafizah Hamzah.

Lega rasanya tugasan utama Akademi Bekerja Di Rumah telah selesai. Terima kasih tidak terhingga kepada mentor kesayangan saya Cikgu Anys Idayu yang sangat sabar melayan karenah dan memberi tunjuk ajar kerana kadang-kadang kami beronline hingga awal pagi. Terfikir juga kalau Cikgu Anys ada di depan saya, mesti saya kena kejar keliling rumah sebab ada ketika saya tidak dapat siapkan walau berkali-kali diberi penerangan. Menyiapkan borang tempahan adalah yang paling mencabar kerana  memakan masa hampir tiga minggu.

Sedang terfikir-fikir apa yang hendak dipublish hari ini, sambil membelek-belek katalog DXN, saya terjumpa info ini:

Buah Jambu Batu Pink ( Pink Guava ). 

Buah jambu batu merah adalah sejenis buah berwarna hijau kuning dengan isi yang berwarna merah jambu gelap, berasal dari Amerika dan Mexico. Kini ia ditanam secara besar-besaran di negara tropika. Buah jambu batu merah mengandungi vitamin A dan B serta kaya dengan Vitamin C. Ia juga mengandungi serat diet dan mineral. Likopena dan anti-oksida yang terdapat di dalam buah jambu batu merah dapat membantu melindungi badan dengan meneutralkan radikal bebas yang merosakkan sel-sel badan.





Harga: RM 21.50 
(tidak termasuk pos)



Tidak lama lagi Bulan Ramadhan akan tiba. Minuman DXN Pink Guava akan menjadi salah satu hidangan minuman utama ketika berbuka puasa.  Bila tiba Bulan Syawal pula, sudah pasti ia akan dihidangkan bersama-sama  dengan juadah dan biskut raya untuk tetamu yang datang berkunjung ke rumah. 

Jom kita nikmati segelas Pink Guava minuman nutrisi ini bersama keluarga dan rakan-rakan.

Kepada sesiapa yang hendak mendapatkan minuman ini atau sesiapa yang ingin sertai saya untuk menjadi ahli DXN Marketing Sdn Bhd, pm saya Rafizah Hamzah, whatsapp: 016-7466929 atau email: pn.rafizahhamzah@gmail.com atau boleh isi borang tempahan.




No comments:

Post a Comment