Monday 23 June 2014

Kekasih pertama ku.

Teks: Rafizah Hamzah

Kau adalah lelaki pertama yang bertakhta  di hati. Kasih sayangmu terasa bergerak dalam setiap denyutan nadi dan hela nafas ini. Hingga kini aku masih menjadi puteri kecilmu walaupun aku telah jauh dewasa.

Maafkan aku jika kehadiran lelaki lain melukai hati kecil mu, namun masih ku ingat senyuman gembira mu tatkala menyerahkan aku kepada lelaki itu. Keampunan juga kupohon jika masih ada segaris luka yang masih tersisa dengan keterlanjuranku.

Ayah, terima kasih atas pahit jerih, penat lelah dan kasih sayang mu yang tidak berbelah bahagi yang tidak mungkin dapat ku balas. Dirimu tetap bertakhta dalam hati ini hingga ke mati. Akan kubawa kasih ini hingga akhirat. 

SELAMAT HARI BAPA,  AYAH......I LOVE YOU. 

*  Ya Allah, ampunilah segala dosa-dosa kedua ibubapa ku, kasihilah mereka seperti mana mereka mengasihi dan mengasihani aku semasa aku kecil dahulu. Berilah mereka kesihatan yang baik, ketenangan dan kebahagiaan, terimalah amal ibadat mereka dan makbulkanlah doa-doa mereka ....Amin.

No comments:

Post a Comment