Monday 23 June 2014

Selamat Hari Lahir Sayang

Teks: Rafizah Hamzah.

Sudah seminggu saya tidak entry blog. Bukan apa, sibuk mengalahkan PM. Minggu lepas, sibuk siapkan tempahan langsir dan baju. Dan minggu lepas juga hari yang istimewa bagi saya sebagai seorang ibu kerana menyambut hari lahir anak-anak perempuan saya. Bunyinya macam ramai, kan. Tidaklah ramai cuma dua orang sahaja. 

Aireen Qaisara baru pertama kali menyambut hari lahirnya pada 19hb Jun. Mungkin selalu melihat rakan-rakan di sekolah menyambut hari lahir dengan memotong kek, dia juga seolah-olah teruja dengan sambutan untuk dirinya. Kami raikan hanya dengan jamuan kecil dan ringan sebab tiada perancangan.





Aisyah Maisara si kakak pula menyambut hari lahir yang ke empat pada 21hb Jun. Jamuan ringan kami raikan di rumah ibubapa saya bersama keluarga besar kami. 




Cadangnya kami ingin sambut serentak di rumah ibu bapa saya tetapi, memikirkan ini adalah kali pertama Aireen menyambutnya, kami raikan bersama keluarga di rumah. Kecoh juga rumah kami pada hari tersebut lebih-lebih lagi, Aireen yang baru bertatih menunjukkan keletahnya.

Jauh disudut hati, saya akui perasaan saya bercampur-baur melihat anak-anak membesar depan mata. Ada rasa sebak, sedih, sayu, gembira dan bahagia. Terasa adakalanya saya terlepas pandang saat-saat penting dalam hidup mereka. Masih belum puas rasanya saya mendakap, membelai, mencium mereka tau-tau saja mereka telah melangkah remaja. Masa benar-benar cepat berlalu pergi. Namun, anak-anak saya tetap menjadi anak kecil di hati saya sampai bila-bila. Walaupun saya tahu suatu hari nanti saya terpaksa melepaskan mereka.

Doa saya tidak pernah putus buat anak-anak saya Arif, Ariffin, Aisyah dan Aireen. Semoga mereka sentiasa diberi kesihatan yang baik, jadi anak yang soleh dan solehah, bijak dan pandai dalam semua perkara, murah rezeki, pemurah, bertanggungjawab, penuh kasih sayang dan yang paling penting sentiasa mendoakan untuk kami ibubapa mereka.

*  Kasih Mummy dan Daddy tetap tidak akan berubah. Kami sayang kalian hingga akhirat....Amin.


No comments:

Post a Comment